Piektdien pēc pusdienas ar mazo somu pilotēto Jets reaktīvo lidmašīnu pēc pusotras stundas lidojuma no Jelivēras Einārs beidzot atlidoja mājās, lai sirēnām skanot ar ātro palīdzību tiktu nogādāts Traumatoloģijas un ortopēdijas institūtā. Tagad viņš guļ 4. nodaļas 11. palātā un iespēju robežās labprāt tiekas ar apmeklētājiem.
Pārējā laikā Einārs "mocās", jo gulēt var tikai uz muguras un uz tualeti pats nevar aiziet, jo atšķirībā no mazās zviedru pilsētiņas ar 8 tūkstošiem iedzīvotāju, mūsu galvaspilsētas vadošajam institūtam tualetes nav iekārtotas tā, lai ar abām lauztām kājām varētu tur novietoties.
Mūsu ārsti vēl piektdien Eināram uztaisīja rentgenu un konstatēja, ka zviedru speciālistu paveiktais ir novērtējams ar augstu rezultātu – abu kāju trīs lūzumi, no kuriem viens bija atklātais, salikti kopā labi. Celis gan ir vienkārši s...gi, ja neteiktu vairāk, bet jau pirmdien no rīta notiks labāko Latvijas traumatologu konsīlijs un tad arī nolems, ko darīt tālāk. Pastāv arī iespēja, ka operāciju uz vietas palīdzēs veikt arī profesors no Austrijas, bet tas pagaidām ir tikai minējumu līmenī. Paralēli tam notiek intensīvs darbs, kurā ir iesaistīti gan Latvijas Slēpošanas federācijas funkcionāri, gan Latvijas un Zviedrijas juristi, gan apdrošināšanas kompāniju darbinieki. Tiek vāktas liecības, aptaujāti speciālisti, sagatavoti attiecīgie ziņojumi FIS un nacionālām kalnu slēpošanas federācijām. Negribētos te atklāt visas kārtis, jo nevaram izslēgt, ka šo mājas lapu "čeko" arī mūsu nelabvēļi, bet šobrīd var viennozīmīgi pateikt, ka savākto pierādījumu un liecību ir pietiekami, lai pēc pieaicinātā zviedru jurista vārdiem, lietu varētu iesniegt Zviedrijas krimināltiesā un mūsu izredzes uzvarēt ir vērtējamas ar apmēram 99,5%! Faktiski treknu punktu uz "i" uzlika piecu Somijas komandu treneru, kuri piedalījās šajās sacensībā, pie notāra Helsinkos oficiāli apstiprinātā liecība, kurā viņi īsumā saka sekojošo:
1. neviena no sacensību trasēm sacensību dienā nebija slēgta un šādu informāciju nesniedza ne pirms, ne pēc treneru sanāksmes, ne arī tās laikā. Šāda informācija nebija pieejama ne mutiski, nedz arī rakstiski; 2. sniega motocikls, kurš izraisīja avāriju nebija aprīkots ne ar vienu no nepieciešamajiem drošības aprīkojumiem – mastu ar sarkanu karogu, skaņas un gaismas signāliem, kā arī tas brauca pa trases vidu, kas ir acīmredzams drošības normu pārkāpums; 3. vairāki cilvēki redzēja, ka pēc pirmā brauciena, t.i. apmēram pusotru stundu pēc negadījuma, pie avāriju izraisījušā sniega motocikla pienāca gadus 50-55 vecs vīrietis, kurš centās uz sniega motocikla nostiprināt mastu ar karogu! Kā jau augstāk minēju, LSS kopā ar Eināra vecākiem pagaidām negribas paziņot par visiem pretsoļiem, ko veiksim, taču var noprast, ka šoreiz zviedri neizspruks sveikā, kā tas, diemžēl ir bijis daudzas reizes līdz šim. Starp citu, zviedri tā arī neuzskatīja par vajadzīgu atsūtīt kādu savu pārstāvi divu nedēļu laikā pie Eināra uz slimnīcu, ja neskaita, kādu tehnisko darbinieku, kurš lāgā nerunāja angliski un visu laiku teica, ka es jau tur uz vietas nebiju un tāpēc neko nezinu!
Vakar no Norvēģijas Eināram tika atsūtīts plakāts, uz kura redzams Eināra drauga Deivida brālis Risto frīstaila lēcienā. Uz plakāta ir rakstīts: GET WELL SOON EINARS! DAF NEED YOU TO BEET HIM! (DAF ir Eināra drauga Deivida iesauka) Novēlēsim arī mēs to pašu!
Georgs
|