No 2. līdz 4. jūlijam Latvijā uzturējās FIS distanču slēpošanas trašu homologācijas inspektors Janne Pylvas no Somijas, lai inspicētu Vietalvas, Madonas un Priekuļu slēpošanas centru pieteiktās trases sertifikācijai. Divu dienu laikā tika veiktas tikšanās ar trašu apsaimniekotājiem, pieteikto trašu apskate, meklēti optimālie risinājumi trašu pielāgošanai, lai tās atbilstu FIS sacensību noteikumu prasībām. Jāatzīst, ka piedāvātajos 5km trašu plānojumos Vietalvā un Madonā iztrūka tā saucamo "A kāpumu" *, tādēļ nācās meklēt kompromisus, kā rezultātā tika pieņemts lēmums virzīt uz sertificēšanu: Vietalvā - 2,5km un 3,3km trases, bet Madonā 1,2km; 1,7km sprinta trases, 2,5km un iespējams arī 3,3km trases, pie nosacījuma, ka tiks veikti nepieciešamā trases paplašināšanas darbi šaurākajās vietās un virsmas profilēšanas nobraucienos un asos līkumos.
Vērtējot trašu atbilstību, tiek ņemta vērā arī to infrastruktūra – apkalpojošās ēkas, mākslīga sniega un trašu sagatavošanas aprīkojums. Slēpošanas - biatlona kompleksa "Priekuļi" piedāvātā 2,5km trase tika akceptēta sertificēšanai bez būtiskām izmaiņām.
Lai pabeigtu trašu sertificēšanas procedūru FIS (Starptautiskajā Slēpošanas fedeācijā), piedāvātājām trasēm ir jāveic attiecīgie garuma un augstuma atzīmju uzmērījumi, karšu materiāla precizēšana, kā arī slēpošanas stadiona detāla plānojuma izstrāde.
Slēpošanas trašu sertificēšana atbilstoši noteikumiem ļauj sarīkot FIS līmeņa sacensības, garantējot vienotus standartus trašu un sacensību norisei, kā arī nodrošinot, ka sacensībās uzradītie rezultāti (FIS punkti) ir objektīvi pielīdzināmi citās FIS sacensībās uzrādītiem rezultātiem.
* "A kāpums" – pamata kāpums, kura augstuma starpība ir ne mazāka kā 30m un kāpuma slīpums ir robežās no 6-12%. Trasēs līdz 5km, jābūt vismaz vienam A kāpumam, bet 5km un garākās trasēs vismaz 2 A kāpumiem.
Vēl bez minētajām trasēm, Latvijā ir sertificētas FIS trases Siguldā, Reiņa trasē - 1,3km un 3,75km.
|