www.norge.lv info@bridgemediagroup.com
Jaunumi
Slēpošanas savienība
Normatīvie akti
Kalendārs
Sporta klubi
Sporta skolas
Forums
Sludinājumi
Galerija
Saites
Reklāma
Arhīvs
Instruktori
Tautas galerija
Trases
E-pasts
Parole
Reģistrēties
 
Manuprāt latvieši Vankūverā nostartēja
labāk nekā bija domāts
varēja labāk
savu iespēju robežās
olimpiskais princips- labi, ka startēja
cits
     Rezultāti
Meklēt lapā
Reklāma
sportacentrs.com
DEAC
Top.LV
Šodien vārda dienu svin: Toms, Tomass, Saulcerīte Sestdiena, 21. decembris, plkst. 16:40
Jaunumi
LSS kalnu slēpošanas pārstāvji piedalās FIS tehnisko delegātu un sacensību organizatoru seminārā
LSS kalnu slēpošanas pārstāvji piedalās FIS tehnisko delegātu un sacensību organizatoru seminārā

No 5.-7. novembrim Anglijas pilsētā Birmingemā notika Lielbritānjas FIS tehnisko delegātu, sacensību organizatoru, tiesnešu un visu cilvēku, kas jebkādā veidā piedalās sacensību organizēšanā, seminārs. Semināru organizēja Lielbritānijas slēpošanas un snovborda federācija "British ski and snowbord" sadarbībā ar FIS. Seminārs apkopoja jauninājumus FIS kalnu slēpošanas sacensību noteikumos, ļāva apkopot viedokļus no organizatoru puses, sniedza nepieciešamo treniņu ne tikai jau esošajiem FIS tehniskajiem delegātiem, bet arī tiem, kas par tādiem vēlas kļūt,



kā arī deva daudz padomu gan esošiem, gan topošiem kalnu slēpošanas sacensību organizatoriem.

LSS jau kādu laiku bija radusies doma sūtīt divus savus pārstāvjus uz kādu no FIS tehnisko delegātu semināriem kalnu slēpošanā, lai nostiprinātu un papildinātu zināšanas organizatoriskajā un tehniskajā jomā. Un jau ilgākas sarakstes rezultātā mums tikai piedāvāta iespēja piedalīties seminārā Birmingemā. Šie semināri notiek ļoti limitētā skaitā un reizi gadā, tajos esošie FIS tehniskie delegāti papildina vai atjauno savas zināšanas, topošie kārto pārbaudījumus, un citi sacensību organizēšanā iesaistītie iegūst vērtīgas zināšanas. No LSS smelties zināšanas ar domu nākotnē kļūt par FIS tehniskajiem delegātiem devās LSS valdes loceklis, atbildīgais par kalnu slēpošanu Dinārs Doršs un viņa brālis, daudzkārt sacensību organizēšanā un tiesāšanā iesaistītais, Renārs Doršs.

Ceļš, kas jāveic, lai kļūtu par FIS tehniskajiem delegātiem, ir gana grūts, jo savas prasmes un kompetenci vairāku sezonu garumā jāapliecina FIS TD komisāriem FIS starptautiskajās sacensībās, kā arī jākārto pārbaudījumi, bet to ļauj darīt tikai tad, kad attiecīgā reģiona TD komisārs uzskata pretendentu par pietiekami sagatavotu pārbaudījumiem, kas ir gan teorētiskie, gan praktiskie. Hronoloģiski pieteikumu sniedzēji pirmos divus gadus skaitās TD aspiranti, tad kļūst par TD kandidātiem, bet tikai pēc tam, ja veikuši visus pārbaudījumus veiksmīgi, kļūst par kalnu slēpošanas tehniskajiem delegātiem. Tomēr process ir interesants un ļoti palīdz daudz labāk sakārtot arī iekšējo LSS sacensību vidi un raudzīties nākotnē uz augstākiem mērķiem mūsu rīkoto sacensību kategoriju ziņā.

Lai iezīmētu labāku priekšstatu par seminārā redzēto un dzirdēto, tālāk minēsim dažus praktiskos uzdevumus, kuriem bija jāmeklē ne tikai risinājums, bet arī pamatojums ICR (International Competition rules) grāmatā (tā atrodama arī www.fis-ski.com).

1.) Slaloma sacensības. Sacensību tiesnesis paziņo rācijā, ka tiks dots pārstarts sportistam, kas ticis traucēts pašam salaužot trases mietu (acīmredzot miets pēc sadursmes lūzis un pēc tam traucējis sportistam iesākto ritmu). Vēl 2 pārstarti tika piešķirti pirmajā sacensību braucienā. Pēc brauciena sacensību žūrija (TD, galvenais tiesnesis, tiesnesis) saņem protestu par pārstartu validitāti. Kā reaģēt?
- (interesentiem atbildes meklēt ICR punktos 623.2.1., 623.2.6., 623.2.5, 623.3.1.)

2.) Jūs esat startā. Dalībniekam attaisās slēpju stiprinājumi atstumjoties no starta. Kā jums jārīkojas, kā atbildīgajam?
- (interesentiem meklēt atbildi ICR 222.1.)

3.) Dalībnieki jau startējuši savu nobrauciena treniņbraucienu. Jūs esat tehniskais delegāts un atrodaties trases beidzamajā trešdaļā. Starta intervāls ir 45 sekundes un trasē atrodas vienlaicīgi divi dalībnieki. Dalībnieks, kas brauc garām jums, salauž trases mietu, kura atlikusī daļa var radīt bīstamību jau trasē esošajam nākošajam dalībniekam. Kā jūs rīkosieties? Vai jūsu rīcība atšķirtos, ja tie būtu jau sacensību braucieni? Vai iespējams ko darīt starta intervālu sakarā? Un kas mainītos citu (tehnisko) disciplīnu gadījumā?

4.) Ja dalībnieks jau atrodoties sacensību trasē redz, ka priekšā iztrūkst trases miets, kā viņam jārīkojas?
- (interesentiem meklēt atbildi ICR 661.4.1.3)

5.) Pēc otrā brauciena FIS sacensībās slalomā nr. 88 ir ticis diskvalificēts, ko žūrijai (TD, galvenais tiesnesis, tiesnesis) pamatojis trases tiesnesis. Pēc aktuālā protestu iesniegšanas laika beigām TD paraksta rezultātus, un notiek apbalvošana. Pēc kādām 30 min TD nosūta oficiālos rezultātus uz FIS un dodas mājup. Bet vēl pēc brīža sacensību ofisā ierodas trases tiesnesi, kas nonācis konfrontācijā ar nr. 88 treneri, kurš protestē pret nr. 88 diskvalifikāciju. Izejot cauri dokumentiem un trases tienešu kartiņām sacensību sekretārs konstatē, ka dēļ trases tiesneša rokraksta nr. 88 varēja būt pārprasts kā nr. 82. Vai šādā situācija iespējams kaut ko mainīt?
- (interesentiem meklēt atbildi ICR 601.4.4, 601.4.4.2)

Šādi, sarežģītāki un vienkāršāki jautājumi tiek risināti šādos semināros, un šīs situācijas ir vienlīdz svarīgi pārzināt ne tikai sacensību tiesnešiem, bet arī komandu treneriem, kuri tajās piedalās. Tādēļ plānojam apmeklēt šādus pasākumus arī nākotnē, kas ļaus vēl daudz labāk sakārtot mūsu sacensību vidi, un attīstīties arī mūsu sportistiem.

Dinārs Doršs







 
« atpakaļ
Šim rakstam nav neviena komentāra!
Vārds:
E-pasts:
Komentārs:
 
  Lūdzu, ierakstiet attēlā redzamos 4 simbolus:
 
© 2005 Latvijas Slēpošanas savienība
tālr. 7387716
[email protected]
Sponsori
Atbalstītāji
Olimpiskais centrs Sigulda